
Μια θεωρία προκύπτει αν σκεφτούμε την στρατηγική θέση σε σχέση με την αεροπορική επίθεση των Γερμανών στην Κρήτη και στην συνέχεια στην Λιβύη. Οι Γερμανοί είχαν αναπτύξει ένα σύστημα πλοήγησης αρκετά ακριβές ώστε τα αεροπλάνα τους να επιχειρούν την νύχτα, το Knickebein ήταν μια συσκευή πλοήγησης η οποία σε συνεργασία με το σύστημα Lorenz που διέθεταν τα αεροσκάφη ήδη από τα μέσα του 1930 μπορούσαν να εντοπίσουν στόχους κατά την διάρκεια της νύχτας με τρομερή ακρίβεια. Ήταν ουσιαστικά ένα σύστημα αποτελούμενο από δυο κεραίες που τοποθετούνται έτσι ώστε να ακτινοβολούν δύο ευρείες δέσμες ενός ραδιοφωνικού σήματος με σύστημα μορς. Το φάσμα του συστήματος Lorenz ήταν μόλις 30 μίλια, αλλά οι Γερμανοί κατάφεραν να αυξήσουν το φάσμα στα 300 μίλια.
Μια τέτοια εξήγηση ίσως μας απαντάει στο γιατί τα αεροσκάφη (επί το πλείστον από την Συκιά)αλλά όχι μόνο όταν ξεκινούσαν την επίθεση περνούσαν πάντα από τα Βελανίδια αλλά όχι απαραίτητα και στην επιστροφή τους.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου