Και τώρα στεκόμαστε μπροστά στη θύρα της Μεγάλης Εβδομάδος,
όπου ονομάζεται Μεγάλη όχι γιατί είναι μεγαλύτερη, η έχει περισσότερες μέρες, αλλά
«επειδή σύμφωνα με τον Ιωάννη
τον Χρυσόστομο μεγάλα, απόρρητα και σωτήρια γεγονότα συνέβησαν κατά
τη διάρκειά της, δηλαδή τα Άγια Πάθη, η Σταύρωση
και η εκ νεκρών Ανάσταση
του Σωτήρος ημών Ιησού
Χριστού[2]:
"μεγάλα τινά και απόρρητα τυγχάνει τα υπάρξαντα
ημίν εν αυτή αγαθά...Διά τούτο τοίνυν μεγάλην την εβδομάδα καλούμεν, επειδή
τοσούτον πλήθος δωρεών ημίν εν αυτή κεχάρισται ο Δεσπότης
Την εβδομάδα αυτή
καταλαβαίνουμε ότι το πένθος μας για αυτά
που περνάμε σαν λαός είναι πταίσμα σε σχέση με τα πάθη του Χριστού αλλά ακόμα
και έτσι στο τέλος της φοβερής αυτής εβδομάδας επέρχεται η Ανάσταση γι' αυτό πρέπει
να ελπίζουμε και να αναμένουμε την ανάσταση
, το πένθος μας σήμερα θα ήταν πιο ειλικρινές αν ταυτόχρονα πενθούσαμε και
για την περιφρόνηση του όλου χριστιανικού πνεύματος, που Εκείνος παγίωσε στον
κόσμο, εκ μέρους των λεγομένων χριστιανικών κοινωνιών μας. Εκείνος ηθέλησε να
μεταλαμπαδεύσει στον άνθρωπο τις αιώνιες και ακατάλυτες αρχές Του, που μπορούν
να κάνουν τη γη μας ένα σωστό παράδεισο ανθρωπιάς και καλοσύνης, και οι
άνθρωποι περιφρόνησαν τις αλήθειες Του και θέλησαν να ζήσουν χωρίς αυτές. Από
την απαράμιλλη σε σοφία και πληρότητα χριστιανική κοσμοθεωρία οι περισσότεροι
σήμερα εφαρμόζουμε -μόνο τους τύπους και αδιαφορούμε για το πνεύμα της πού
έρχεται σε αντίθεση με τα συμφέροντά μας και τα άγρια σκοτεινά μας πάθη.
το κείμενο βασίζεται σε κείμενο του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών & πάσης
Ελλάδος Χριστοδούλου για την Μεγάλη Εβδομάδα
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου